10,5 dagar och flyttförberedelser

Så.. Nu har Sophia varit duktig och tecknat elavtal hos Vattenfall, bredbandsavtal hos Bredbandsbolaget och vidare gjort adressändring, vad skulle man göra utan internet?
Fick den första fakturan på hyran idag också, är rätt nervös över denna lilla lägenhet p g a månadsavtalet, tänk om vi måste flytta ut om en månad igen? Nä, här hjälper det bara att försöka vara positiv, är i för sig inte så svårt när man har ett hem att planera för! Mycket besparingar har gått åt möbler och inredning redan – lyllans Cong som kommer hem till ett helt.. hem! Det är han minsann värd ska jag säga, så minimalistiskt minimalt han växt upp i fråga om inredning och mys.
  Jag började samla porslin och inredning för min flytta-hem-ifrån debut redan när jag var 12 år, att jag fort skulle bort var givet. 13 var jag när jag flyttade ifrån familjen och bosatte mig hos storesyrran men jag var ju egentligen för liten, även om jag tog rätt bra hand om mig själv så bodde jag snart hos mamma igen. Det dröjde tills jag var 18 när jag verkligen flyttade, dock till ett uthyrningsrum, efter det till korridor, efter det till en delad 2:a och snart en annan delad 2:a.. Sommaren 2007 fick jag äntligen tag på en söt 1:a, visserligen en uthyrningsdel i miniformat med allt vad det innebär med oj vad skönt det var! I höstas var jag tyvärr tvungen att lämna den och flytta tillbaka till "familjen" då lägenheten abrupt skulle gå till hyresvärdens dotter. Längtan efter ett riktigt boende har nog funnits där ordentligt sen jag var 12 och följt mig genom alla dessa år.. Nu, 12 gripande år senare, så är man äntligen där på väg till en dröm. Ja.. även om det kan låta larvigt så är vår första egna 1:a med skakigt enmånadsavtal en dröm förverkligad, för att jag nu snart har en riktig familj och ett riktigt hem.
10,5 dagar kvar tills Cong kommer, 13 dagar tills vi delar en dröm. Ja, jag är lycklig!

Kommentarer
Postat av: cathrine

Hej! Jag kikar in här i din blogg igen med nyfikenhet :) Vi hoppas på att få lite råd från Er. Vi är i samma sits som Er och behöver verkligen några råd från några som gått igen allt detta.

Hör av dig! Mvh

cathrine

[email protected]

2009-03-18 @ 20:13:46
Postat av: monc

SNART SNART SNART.. så har du ditt hem å pöjk.. ;O) Så glad för skull att ni fick lägenheten också. (Siri också så nu har hon nära till mammsen. ;) )

2009-03-19 @ 13:34:04
URL: http://monc.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag LEER. Önskar verkligen er båda allt gott för framtiden.

2009-03-20 @ 14:05:14
URL: http://grejsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0