vår första lägenhet

Kan knappt tro det.. Iallafall inte förns jag har alla papper i hand, men.. Jag och Cong har fått vår första lägenhet!
Det är en liten söt hyreslägenhet, en 1:a med stort kök i underbara Salabacke, Uppsala. Dock är lägenheten ett renoveringsobjekt och kontraktet där efter, någon gång (!) mellan 2009 och 2012 ska den renoveras varav vi måste flytta med 1 månads uppsägningstid. Lite scary sådär men vi har ju våra planer på att flytta norrut om Cong kommer in på sin utbildning till hösten, håll tummarna hörrni att vi får stanna i lägenheten sålänge vi behöver den!
  Känns verkligen för bra för att vara sant, Cong kommer den 29 mars och bara några dar senare kan vi flytta in och få börja bygga vårt hem! Vi (Jag) har givetvis börjat förhandshoppa lite möbler och prylar, äääälskar inredning! Det kommer bli i clean modern/retro nordiskt med en touch av traditionellt kinesiskt så gott det går med de färger som finns på plats. LÄNGTAAAR FEI CHANG!
Känslan och vetskapen över att jag snart får lämna detta kaotiska hem jag nu befinner mig i, med en många gånger obehaglig atmosfär, och få leva tillsammans med Cong är överväldigande. Verkligen overkligt.

Xie xie ni!!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Kul att ni har ett datum för återföreningen. GRATTIS. Lägenheten påminner om Moncs. Men er ser lite större ut. Ni kommer få det bra där. Må gott

2009-02-19 @ 19:34:56
URL: http://grejsar.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej, hej. behöver du hjälp med din bloggdesign så får du gärna kontakta mig via min mail som finns på bloggen.



ha en fin helg nu!

/ jennie



www.loadedgun.blogg.se

2009-02-19 @ 19:42:30
Postat av: cathrine

Hej...Jag har läst lite i din blogg, och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig...då jag skulle behöva en del råd...ang. sökning av uppehållstillstånd i sverige, kulturkrockar ;) , så kontakta gärna mig. [email protected]

mvh

cathrine

2009-02-20 @ 21:07:51
Postat av: monc

SÅÅÅÅ grymt glad för eran skull. ;)

2009-02-22 @ 10:37:49
URL: http://monc.blogg.se/
Postat av: cathrine

Hej igen! Skulle verkligen behöva lite råd utav någon som verkar ha gått igenom samma sak som jag går igenom nu..:) .vore intressant att få några tips.. :) Att läsa din blogg ger oss mycket hopp för vår framtid. :)

Hör av dig.

mvh

cathrine [email protected]

2009-02-23 @ 07:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0