ensam i världens centrum

"BAO BEI SHEN RI KUAI LE, BAO BEI SHEN RI KUAI LEEEEE.."

Idag fyller älskling år. 30 hela år! Och här sitter jag på mitt tillfälliga rum mils och åter mils avstånd från världens centrum där Cong befinner sig. I världens centrum.. Ensam. Congs familj firar inte födelsedagar, kommer inte ens ihåg varandras födelsedagar, men det betyder inte att man automatiskt inte vill bli firad. "Kineser lägger inte vikt vid detaljer" menar Cong och jag förstår, men en födelsedag är knappast en detalj!
Jag passade på att fira Cong helgen innan han åkte tillbaka till Kina, då köpte jag den dyraste present jag någonsin gjort, också en symbolisk gåva, bara för att visa honom hur mycket jag älskar honom. Han grät nästan när han öppnade den, Sophia grät definitivt. Varför ska man inte fira Congs födelsedag? Varför ska han få sitta på sitt rum helt själv på sin födelsedag? Congs födelsedag är ju den viktigaste dagen som finns! Iallafall för mig. Vad skulle jag göra om inte Cong fick födas på den här dagen för 30 år sedan? Hur skulle allt vara då?
Jag och familjen skickade lite "extrapaket" för någon vecka sedan, i år kom dom i allafall fram i tid! Visst blev han mycket glad men vad är egentligen en massa paket när man helst bara vill vara bland människor som bryr sig?
Detaljer!? Nä sån kines ska jag aldrig bli! Inte ett år till som detta! Nästa år ska jag minsann fira honom! Aldrig mera ensam i världens centrum!

HAPPY BIRTHDAY BABY! I LOVE YOU VERY MUCHAA!

Kommentarer
Postat av: monc

Du får ta å hälsa Cong JÄTTE GRATTIS!!!

2008-11-28 @ 22:41:54
URL: http://monc.blogg.se/
Postat av: Anonym

Från mig med!! Får man veta vad du köpte?

2008-11-29 @ 15:38:45
Postat av: Karin

Grillparty hemma hos mig är fortfarande aktuellt, fast vi väntar väl till det varmt och grönt ute ;)Cong skall väl också komma tillbaka till dig innan. Jag hoppas att det inte dröjer all för länge. Hälsa honom att det är fler som väntar på honom här i Sverige. Må gott :)

2008-11-29 @ 20:20:01
URL: http://grejsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0