min privata kinesiska kock

Här om dagen tillbringade jag och Cong några timmar ensamma och rulade lägenheten, hans föräldrar tog en tur till Tianjin (vilket uppskattas varje gång), att smaka på framtiden som ett "normalt" par är underbart och denna dag gjorde Cong kockdebut!
    Cong har tagit initsiativet till att lära sig laga mat, jag är fortfarande rätt förvånad då jag inte alls förväntade mig detta av honom, ändå sitter han nästan varje dag vid matbordet och frågar hur man lagar den ena rätten efter den andra medans Lao Wang (gamle Wang (svärfar)) med överlägsen ton och bestämd blick förklarar. - Seriöst, jag kommer gifta mig med min helt egna, privata, kinesiska kock! *heaven on earth*.
    Givetvis tog jag tillfället att fota min kineskock in action på debutdagen för dokumentation, söt eller vad? ..Och obs! Jag hjälpte honom faktiskt att cutta grönsaker och diska, teamwork är ju trots allt det bästa eller hur?
Resultat : Yummy!



bilder:
image37


Kommentarer
Postat av: karin G

När kommer recepten på bloggen ;)

2008-03-07 @ 10:48:59
Postat av: monc

mmm.. ser smaskens ut.. ;)

2008-03-13 @ 10:43:29
URL: http://monc.blogg.se
Postat av: sophia

Till karin G:

GAH!.. Hm.. COOOOOOONG *skrika på stackars kinesisk kock*

2008-03-20 @ 14:01:47
URL: http://dagbokkina.blogg.se
Postat av: jeanette

hej kom över din blogg av en händelse, jätteintressant att läsa ...

2008-12-13 @ 12:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0