rutten gris i sverige eller i kina?

Äckligt dyrt här i Sverige. Köpte lite "finare" kött på Lidl (!) förra veckan, 86.50kr för ett paket. Öppnade det 3 dagar senare och kände en sur stank av rutten gris. Kul. 86,50 åt skogen! Lyckligtvis hade dom bra kundservice på Lidl och jag fick efter en rätt kort förklaring och snabb odörbevisning pengarna tillbaka. Köttet fick mig att fundera.
Rutten gris i Sverige, en ovanlig förteelse, men för priset en skam! I Kina skulle liknande fenomen resultera i stojjiga utskällningar och försvarstagande anställda med hela varuhusets ögon riktade åt samma håll. Köttet är billigt men det är helst ingen som vill ha ett eller ta ansvaret för ett ruttet svin. Själv skulle jag inte bli lika besviken för en sur gris i Kina som här.
I  Sverige tar man ansvaret för ruttet kött, under tystnad. Precis som om man visste att man tar ut skamliga priser och därför måste ge igen 1000 faldt på kundservicen för att inte alla kunder ska dra till konkurrenterna.. Eller ännu värre, utvandra.
  Varken Sveriges eller Kinas kunsumentvärld är perfekt, antingen är det dyrt med bra kundservice eller billigt med knapp kundservice, frågan är vad som är mest intressant i det stora hela. Priset jag betalade för mitt ruttna kött räcker till en veckas mat för mig i Kina.

Kommentarer
Postat av: smäm

jag vill minnas att du var vegetarian? :)

2008-07-12 @ 01:24:48
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: sophia

till smäm:

Meh, det va ju 4 år sen HAHA! Dessutom.. kineserna är ju för duktiga på kötträtter! Smuuums :D

2008-07-14 @ 19:56:02
URL: http://dagbokkina.blogg.se/
Postat av: SMÄM

hih. i see :) vi träffas för sällan.

2008-07-14 @ 20:27:06
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0