yi, er, san..

Idag har vi varit på en tur till Wal-mart, det supermarket famljen handlar mat i. Mat har ett högt attraktionsvärde för kineser men även för mig sen jag kom hit då varje dag är som en minibuffé med nya saker att testa här hemma. Märkligt nog är 99% av allt som serveras hur gott som helst vilket är ett farligt faktum. Congs föräldrar uppskattar min "förmåga" som är motsatsen till deras sons som är mycket kräsen med mat även om han gruffar i sig det mesta (hm.. går inte riktigt ihop..).
   På vägen till Wal-mart passade jag på att träna kinesiska vilket idag bestod av 1-10, kände mig som en 5-åring där i baksätet räknandes cyklister, fotgängare, fönster, skyltar och lantärnor. "Yi, ar, san, si, wu.." ekande i huvudet långt efter att vi var framme. Väl inne började det igen på fruktavdelningen "yi, ar, san, si..", på fiskavdelningen "yi, ar, san, si.." och vid frysvarorna "yi, ar, sa.." men jag var tvungen att sluta då jag höll på att få ett skrattanfall.
   Jag och Cong gick på jack-jakt istället då jag letat jacka i 3 veckor snart utan framgång, idag hade jag tur dock och gjorde ett superkap med 50% rabatt. Mmm marinblå midjelång jacka  med luddluva, hög krage och borstade silver hardware från  "ES Style", riktigt fin kvalitet!
Lyckan är gjord efter ett kapköp men i bilen hem började det igen "yi, ar, san.." - gripande! För att inte känna mig för löjlig då jag nu utan problem kan räkna till 10 så körde jag lite baklänges också "shi, jiu, ba.." men det hjälpte inte. Men åh så kul det är när det flyter, hur barnslig man än känner sig!

Kommentarer
Postat av: Tobias

hehe. Som när man gick på dagis och gick och räknade bara för att se hur länge man kunde hålla på och var fasinerad att det aldrig tog slut...

Jag måste säga att den här bloggen är mycket intressantare än den om hunden, bra jobbat So fei och lycka till

2008-01-14 @ 13:17:53
URL: http://tobbs.webblogg.se
Postat av: monc

hehehe.. fia back to 4 år.. hehehe..

2008-01-15 @ 14:32:09
URL: http://monc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0