stad i färger

Något som fascinerar och attraherar mig utan att jag kan förklara varför är alla färger som finns i "betong Kina". Vägskyltar, affärs- och butiks fasader, stora reklamskyltar och annan skyltning, pyntning och även kvarters- och namnskyltar.. Varför känns allt så mera färgrikt här i jämförelse med Sverige? Visst har väl vi också färger i vår betong miljö? Jag har glömt. Jag är förälskad i Kina trots att jag än inte ens sett en bråkdel!
    Något jag gillar (vart jag än befinner mig i världen) är trafik- och vägbilder, här följer några Langfang bilder tagna en solig dag. Fler vägbilder kommer när jag får möjlighet att fota i centrala Langfang där det verkligen är färgexplosion även de gråaste dagar.. Hmm nattbilder vill jag ta också, kvällstid kommer hela staden vid liv med lysande och blinkade huskonturer, butiksfasader, reklamskyltar, vägkonst och pyntning..



bilder:
image11

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var värst. Kul att du funnit kärlek:-) Men vad är planen...ska du bli Kines på heltid framöver eller?
Å lilla selma....fast tur att hon har en "extramatte" som hon gillar så bra!
Jag är i Uppsala igen, kort men intensivt. Desmond också,men han har ju varit här hela tiden. Är halvsjuk (hosta, halsont, snuva) och imorgon o dagarna framöver väntar en hel massa prestationer i skolan men sen är det över. Examen på fredag:sjuksyrra!
Sedan följer flytt till Göteborg.

2008-01-06 @ 23:37:08
URL: http://melonsylt.blogspot.com
Postat av: David

Tjena tjejen. Hur går det i Kina-landet...?

2008-01-07 @ 08:16:12
URL: http://davyboy.blogg.se/
Postat av: sophia

Till David:
Hej, hej svåger! :P ..Det är bra här i Kina, annorlunda, utmanande, känsligt men spännande.. Jag känner mig väldigt hemma. Hur går det med pluggandet, toddleruppfostran (!) å bebisväntandet? Säger Flipps "pappa" än dåe? *fniss*

2008-01-09 @ 05:42:15
URL: http://dagbokkina.blogg.se
Postat av: sophia

Till Maria:
Mm.. kines på heltid absolut, men denna gång stannar jag bara till april, men redan nu känns det overkligt att behöva åka tillbaka till Sverige.
Grattis til examen! Du är så duktig! ..Och Göteborg låter kanon tycker jag! Du, manne och Des huh? kram!

2008-01-09 @ 05:59:34
URL: http://dagbokkina.blogg.se
Postat av: David N

Japp, Filippa började säga pappa på julafton; det var väl hennes juklapp till mig :-). Har legat däckad i snart två veckor i ngt virus, så pluggandet har gått lite i stå. Annars är det bra...

2008-01-10 @ 23:19:16
URL: http://davyboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0