lugna langfang

Min kinesiska familj kommer ursprungligen från Tianjin, en stor stad belägen inte långt från Beijing. I Tianjin bor runt 8 miljoner invånare i "stan" sen finns givetvis diverse förorter som tillhör staden med ännu fler invånare - som hela Sverige typ! Sen ett år tillbaka bor Cong och hans föräldrar dock i utkanten av Langfang, en grannstad till Beijing.     
   Langfang är en rätt ny stad med mycket business och lägenheter men ändå "luftigt" med en känsla av mycket space. Som i stort sätt alla kinesiska städer är Langfang en växande stad och även om den räknas som liten, i kinesiska mått, så bor här ändå runt 3,8 miljoner människor. Det finns mycket att se, allt från stora shoppingmalls till häpnadsväckande arkitektur och modern konst längs vägarna och det byggs ständigt nytt.

   För oss krävs det bil för att komma till centrala Langfang men vägarna är breda och staden är allmänt "utvecklad" så det går rätt fort, max 15 minuter. Bilderna är från grannskapet runt vårt bostadsområde som är lika lugnt som hemma i Uppsala (typ). En liten taste av lugna Langfang, typiska streetbilder.



bilder:
image6
image9

Kommentarer
Postat av: monc

FY, va kul att se lite bilder... :D mer, mer, mer... ;)

2008-01-04 @ 17:38:01
URL: http://monc.blogg.se
Postat av: sophia

kömmer, kömmer.. :P Min gripande sega dator tar 7 år på sig med bildredigering så man hinner tröttna 30 ggr om innan dom är i "publicerings form". S U C K
Å så.. har jag inte alltid kameran med mig, den är ju liksom inte min *skäms*

2008-01-06 @ 05:29:41
URL: http://dagbokkina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0