svensk + kines = sant

HOST HOST HARKEL.

Vill bara dela en hälsning från mig och Cong till familj och vänner.. Idag, den 2:a februari förlovade vi oss här i Langfang efter en del "hysch pysch" veckor tillbaka, (nej mamma, inte på nyårsafton!). Sophia Söderström är påväg att bli Wang So Fei.

Hoppas "allmänheten" nu förstår att detta varken är ett skämt eller en liten urflipp från min sida, som säkerligen många hittills trott.. I love my Cong och är så glad!

Mycket finns att säga men jag lämnar det till mina närmaste. Närapå inget i min och Congs relation är vad man kallar "normalt" eller vad man förväntar sig när man hör lovestories från där jag kommer, bara sättet vi träffades och hur vi kunnat hålla ihop trots diverse motsägesefulla faktorer är utöver det "normala" och ett mirakel i sig som vittnar om mening.. Förhålladen med kulturkrockar är inget jag rekomenderar någon men för oss är detta verkligen perfekt, wow vad underbart annorlunda och utmanade livet kan bli när man är uppmärksam och villig att förändras!
   Givetvis var förlovningsdagen utöver det "normala" också. Kineser förlovar sig inte på samma sätt som vi i väst och jag och Cong har diskuterat denna dag ett bra tag nu men vad hjälper planering när 2 spontana galningar och ren abnormalitet är ihopmixat? Förutom att Congs ring var i fel storlek när den kom och väntan på den nya f o r t f a r a n d e är ett faktum så cuttade jag sönder fingret så att blodet droppade runt lunchtid i mitt försök som Cong-frisör. "Det var en skarp sax det där" var det enda som snurrade runt i mitt huvud när familjen yrslade runt efter plåster och bandage "no, I don't need to go to the hospital, it's just a clean cut.", "yes I should be more careful." Långfingret på vänster hand, det var nära!
Men jag fortsatte att klippa med fingret mumifierat, rätt nöjda blev vi men oj, kineshår är verkligen FÖR lättklippt! Följande timme bestod sen i att städa undan miljontals svarta hår utan dammsugare då familjen inte äger någon  - interesting, jag rekomenderar sysslan för var borskämd svensk!
    Senare bjöds det på en fin försenad lunch/tidig middag med b l a anka och stekt sjögurka (!), vi som hade proppat i oss cakes timmen innan på förmaning! Hao Li välkomnade mig in i familjen och Lao Wang (= "gamle Wang" som Congs mamma kallar sin man) instämde med munnen full av ankben. Gosh mina svärföräldrar är verkligen ljuvliga på sina egna små sätt..
   Efter maten mådde vi båda smått illa vilket för Congs fall höll i sig när vi på kvällen promenerade iväg till det myscafé vi brukar gå till när vi vill ha privacy (dom har aldrig några kunder). "I think I'll pjuke" klingade romantiskt i mina öron, men vi åt glass och frukt som vi skalade sönder på hela bordet och cozykänslan var faktum trots en heludda dag bakom oss. Väl hemma deckade Cong och jag satte mig och funderade.
Gud, vad prestigelöst.
Helt underbart avslappnat!
Annorlunda!
Udda!
.. Precis som jag är och känner mig. Inte kan man förvänta sig nått annat av Sophia?


"Men är det inte liiiite väl tidigt att förlova sig efter 1,5 månad?"
- Hm.. 6 månader med tanke på när vi blev ihop via MSN.. 1,5 år har vi känt varann via internet. Tidigt, möjligt, men det känns så rätt!
I vilket fall så slutade dagen med en nöjd svensk och en nöjd snarkande kines.


KrAm på er från Cong och So fei!



bild:
image27

Kommentarer
Postat av: monc

*stum* men oj, vad tanken har gått genom mitt huvud.. Vart inte helt överraskad.. ;) FY VAD KUL! Unnar dig det verkligen MASSA!!!!! FIA FÖRLOVAD!!!!! TJIHOOO!!! Hälsa Cong grattis också.. ;) KRAM monc

2008-02-02 @ 18:16:07
URL: http://monc.blogg.se
Postat av: noren

Grattis!!
Hälsa....


PS
Mamma kommer snart:P
hon bah: VA Har Fia Förlovat sig! (på ett positivt sätt :P

2008-02-02 @ 19:33:57
Postat av: noren

hmm... hur kunde du lägga ut det där klockan 23.43 när kl e bara 19.43? XD hah skämta

2008-02-02 @ 19:44:22
Postat av: mamsen

Men lilla gumman!
GRATTIS :-)
Gratulera familjen också fr mig!
Ps känns lite konstigt att inte få va´me...men man får
väl vänja sig...
Kram

2008-02-02 @ 19:54:46
Postat av: Selma

Men matte.... får man sända en slick som grattis!
*ynk* *ynk*
PS. Har fått egen fothandduk idag....o godis!

2008-02-02 @ 19:57:20
Postat av: Karin G

GRATTIS Fialotta!

Blev minst sagt överraskad. På kontoret kommer de att baxna när jag berättar om förlovningen. för övrigt: Johans lunchkopis blev ihop med Sahar Kelly härom dagen (och det är inte heller ett skämt). Så två överraskningar av stor dignitet samma vecka är det inte mycket som slår.

Många kramar och må gott och sköt om er.

Ps. Hälsa din kines också.

2008-02-02 @ 22:56:09
Postat av: Jessica

STORT GRATTIS, LITEN YSTER! FÖRLOVAD!!!!!!!! *glad* :D
Massor av grattiskramar till er båda två. Jag måste ju även gratulera blivande svärföräldrar eftersom de kommer att få en underbar svärdotter i familjen. Åh, vad roligt! Det är en dag att minnas och att fira många år framöver. :-) *ljuvligt*

PUSS Wang So Fei!

2008-02-03 @ 01:44:05
URL: http://lippas.blogg.se
Postat av: sophia

Till Alla:

Tack allihop, vad söta ni är! Hoppas ingen satte i halsen bara ;)

Kram!

2008-02-03 @ 04:42:19
URL: http://dagbokkina.blogg.se
Postat av: Teresia Rudklint

En enda jätte stor tår GRATTIS. ÄR så överlycklig för din skull jag kan inte utrycka mig i ord så jag gråter istället för jag är så glad för din skull. Älskar dig vännen så mycket... KRAM tiller båda

2008-02-03 @ 12:37:04
Postat av: Maria

Grattis :-)

2008-02-03 @ 18:33:51
URL: http://melonsylt.blogspot.com
Postat av: rebecca

åhhhhhhhhh fia så mycke grattis!!!!!! helt otroligt kul, ja som alltid varit svag för kineser och du som fick dig en=)...så kul...välkommen in i clubben.....ja förlovade mig den 15 feb...=)

2008-07-18 @ 16:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0