bröd för blondiner

Har börjat med lite mer västerländsk frukost då familjen äter vid olika tider vilket innebär massa extra tid framför spisen om jag vill ha något kinesiskt och för att jag ärligt talat inte riktig kunnat anpassa mig till kinesisk frukost. Det finns ju en hel del annat att pröva på från Wal-Mart so why not? Jag har hittat riktigt god yoghurt och vitt bröd (till min förtvivlan) finns alltid tillgängligt hemma då Cong brukar äta toastbröd varvat med kinesiskt bröd om han är tillräckligt hungrig eller det inte finns nog med annat.
   Vitt bröd är farligt men åh så lätt det slinker ner.. skiva efter skiva, toastbröden här är enormt luftiga - gripande luftkalorier! Är det något jag saknar nu så är det våra svenska, underbara, fiberrika x antal brödsorter och THE Arla hushållsost! Här i Kina hittar man bara amerikanska varianter på bröd och ost bortsett från de olika former av kinesiskt bröd och weirda pålägg som finns, men fibrer är att leta efter generellt.
..Så vad serverades jag här om morgonen om inte vitt toastbröd? Men denna gång från "Bimbo"! Fick ett skrattanfall och var tvungen att förklara för Cong, "Ah my parents know you very well" sa han och flinade. - Sen när var jag bimbo? SERIÖST? Men han missförstod min förklaring, förhoppningsvis.. *HOST*
   Kineserna är verkligen roliga i sitt användande av engelska ibland, vad sägs om "Happy Birstday"? Men Bimbo slår allt hitills. Bimbotoast någon?



bild:

image21

Kommentarer
Postat av: noren

HAHAH bimbo....

hmm Arla hushållsost säger du?....
jag tror jag vet vad jag ska ge dig i efterskotts present.... :P:P

2008-02-02 @ 19:30:44
Postat av: sophia

hihihi JA JA JAAAA! :P

2008-02-03 @ 04:40:57
URL: http://dagbokkina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0