baby cong

För ett tag sen skickade Cong över de där bilderna jag så länge velat ha sedan jag först såg dom där i svärföräldrarnas skruttdator i Langfang: babybilderna på Cong! Att få se sin älskade som bebis är ju speciellt men G O S H vilken söt bebis han var! Folk som känner mig vet hur knäpp jag blir så fort jag ser kinesbebisar och jag smälter verkligen varje gång jag tittar på de där bilderna. Om vår unge blir hälften så söt så kommer jag vara världens lyckligaste mamma!
  På Luciadagen hade vi besök av styvpappas dotter med familj, de har nyligen fått sitt andra barn, en flicka på 2 mån, supergo med två stora runda kinder och en sockersöt Hello Kitty outfit. Jag bar omkring henne lite och kände att, pjaa nu är man väl bebissugen. "Ja det brukar komma när man hittat rätt" sa syrran och det stämmer nog!
Jag har länge varit antibebis även om jag nog i smyg alltid tyckt det är kul med andras bebisar och toddlers. På något konstigt sätt har jag dock länge känt att om det skulle vara en kinesbebis skulle det vara en helt annan sak, typ som en dröm! Jag har redan i flera år tänkt att en dag ska jag adoptera en kinesflicka, något jag ännu bär som en dröm. Sedan jag träffade Cong och saker började fungera ordentligt så började det där märkliga bebissuget, det var ju så himla många kinesbebisar där borta i Kina också!
Cong blev rätt trött i blicken när jag inne på kinesisa malls drogs bort till barnavdelningen och bebiskläder -"Oh, I mean.. Only for my sis's newborn kid" (en annan storesyrra fick en pojke i mars). Cong gick vidare -"Please, they'll think you're pregnant!". Jag lyckades inte dölja min kinesbebiskärlek länge inte heller Cong sin bebisskräck. Tanken på att ha barn för Cong är som för mig att ha katt ungefär. Att ha mer än ett barn är också en konstig tanke för kineser men han mjuknar när jag säger att jag vill ha en Cong Jr och en liten adoptiv kines flicka som behöver föräldrar.

  Det dröjer med bebisar, vi har ju så mycket att göra innan vi båda vuxit upp och har en stabil tillvaro! Dessutom har vi ju Selma, hon är än mattes bebis och husses bundis.
Jag njuter av Congs babybilder så länge..

.. Hm undrar om han får min hårfärg, jag som var platinablond upp till 3 års ålder? Näää skumt! Iallfall måste han få Congs vackra ögon och runda, söta ansikte! Och babyruffs hår! Och den där söta smilgropen som man bara kan skymta ibland.. Kines hy är inte fel heller, knappt ett hår på armar och ben..


Kommentarer
Postat av: Maria

haha, sån där frilla hade min lillebror också när han var liten:-)

Blir nog mörkt eller iaf brunt hår på bebisen. Jag lär ju också få ett blandbarn när det väl är dags:-) INte än på ett tag.

kram

2008-12-18 @ 12:59:11
URL: http://melonsylt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0