sweden here we come!

HAN FICK VISUM! TJIHOOO!

Sista veckan ha vart en enda stressig röra mellan det vardagliga seget. Väntan på visum, letande efter biljetter, köp av presenter (omöjlig uppgift) och diverse förberedelser man gör innan man reser bort för ett halvår.
Visumet kom i sista minuten, hjälp vad svenska ambassaden i Beijing är seg! *pinigt*
   Sjäv går jag med blandade känslor, skönt att få komma tillbaka till Sverige, till hem, hund och folk men samtidigt.. Fy vad konstigt annorlunda allt och alla kommer vara, eller.. kännas.. Inget är som det brukar.
På ett sätt vill jag inte, vågar inte. Cong tycker jag är larvig - "Sweden is your home! *asgarv*", själv är han inte nervös för 5 öre. Eller så spelar han bara. Stackarn, allt kommer bli så annorlunda i Sverige, när jag svarade nej på frågan om han behöver packa ned sina tofflor (kineser använder alltid gummitofflor inomhus) såg han en aning vilsen ut typ: "va? inte ens när man går på toa?!?!". Hehehe.. Jag tröstade honom med att hos min mamma brukar man ha tofflor.

Morgondagen blir en lång dag, 9h i planet, men 3600kr/pers direktflyg Beijing-Stockholm är ju inte helt fel huh?
Tiden går för fort, imorrn kommer vi till Arlanda 17:10, GOSH vad jag är nervös!

Sweden here we come!

Kommentarer
Postat av: Karin G

Välkommen hem tösen

2008-04-16 @ 16:16:42
URL: http://grejsar.blogg
Postat av: Pandyy

nej, vad roligt.. jag väntar med spänning på fortsättningen om hur det blir när ni kommit hem till sverige.. glöm inte av bloggen! ;-)

2008-04-16 @ 21:59:15
URL: http://pandyy.blogg.se
Postat av: Maria

welcome to sweden:-)
Men VAR hittade ni dem biljetterna? Kanonpris ju...man kanske skulle ta en tur till kina:-)
kram

2008-04-17 @ 13:10:23
URL: http://melonsylt.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Hej, Vad trevligt att han fick visum. Min flickvän som är från Kina kommer att söka visum snart, men vi är båda oroliga att det är svårt att få visum. Det jag är mest bekymrad över är bilaga E som ska fyllas i av mig.



Skulle vara jättesnällt om du kunde skriva mer hur "krångligt" allt var :).



Det går även bra att maila mig direkt.



Hare bra.

2008-10-21 @ 23:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0