hemma i uppsala

Lite över en vecka nu sedan vi landade på svensk mark, Cong njuter av frihet och tomhet (!), FY vad sjukt lite folk det är här på andra sidan jorden, och fasas över de "långa, stora svenskarna" och de svenska priserna, men han börjar vänja sig.
Själv känner jag att jag snart "vänjt klart mig" nu efter x antal dagar,  men jag ser verkligen allt med nya ögon. Märkligt, detta var inte den första resan till asien jag gjort men ändå, denna satte djupare spår än jag trodde..
Här börjar nu, ännu, ett helt nytt liv fast med fast mark att stå på. Gud, jag är så glad att jag är tillbaka trots den svenska lithenheten och känslan av förändring i allt som annars var så självklart här hemma i Uppsala, men livet med sambo och hund i en minietta är mysigt. Jag har verkligen saknat min hund.
  Hm, har mycket studier nu att ta igen dessa veckor då post till Kina har varit omöjlig och så har jag ju en del "jobb" att pyssla med men jag ska försöka hålla liv i bloggen och berätta om de "äventyr" vi kommer dra ut på här i Sverige i sommar, kulturkrockar är givna även om livet här är så mer avslappnat än i Kina.

Inte förns nu har jag insett att jag alltid kommer att vara svensk innerst inne.

Kommentarer
Postat av: monc

hehe.. född svensk alltid svensk.. hehe.. ;)HEHE.. nä men de e skoj att ha dig här igen.. ;)

2008-04-26 @ 16:22:31
URL: http://monc.blogg.se
Postat av: Karin G

Skönt att du är hemma igen. Vi kanske träffas i morgon efter mötet.

2008-04-26 @ 20:14:29
URL: http://grejsar.blogg.se
Postat av: tess

jag vill träffa dig din kååv

2008-04-28 @ 12:57:11
Postat av: Jessica

Välkommen hem, Ystran! Längtar tills vi ses! Småttingarna hälsar oxå :-D

2008-05-11 @ 22:07:31
URL: http://lipps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0