coopforum i beijing?

Iförrgår åkte vi till Beijing för första gången, Congs mamma skulle klippa sig och vi fick tillfälle att gå omkring på "Carrefour", ett franskt supermarket/mall koncept . I kina finns många olika foreign supermarkets och malls, sånt som vi små svenskar inte vet ett jota om, Sverige = Coopforum punkt. Jag lyckades sneak-fota en massa bilder trots fotoförbud - oj vad jag älskar att se alla dessa kineser i gångarna och alla kinesbarn som är så söta att jag skulle kunna kidnappa en efter en. Och alla dessa rader och hyllor av konstiga färgglada produkter, förpackningar och matvaror, dessa skyltar med kinesiska tecken och skamligt billiga priser. Bara de sätt man man exploaterar kött och fisk - helt outreagous, helt fantastiskt kittlande underbart osvenskt. Släng er i väggen Coop addicts!
   Visste du att man i Kina sätter "tags" på levade fiskar, eller att kineser flockar sig i högar för att få tag på billigt kött som buchern står och cuttar av "grislik" precis framför ögonen?
Och nu snackar jag inte om "primitiva" utemarknader utan supermarkets i clean Coopforum anda. Man hanterar färskvaror annorlunda I Kina, när jag berättar om vår extrema svenska hygienkontroll för Cong himlar han med ögonen.
   På nått sätt blev jag så sprittande glad när jag gick där hand i hand med min kines i dessa gångar av matvaror, för kineser är mat det absolut centrala i vardagen och även om jag inte har mat som min största hobby (långt ifrån) så kändes livet så otroligt roligt med en helt ny värld att utforska. Och.. Jag hitta en hel gripande avdelning med 100 tals olika nudel sorter! I'm surely in heaven.



bilder:
image1
image2
foto & layout: Sophia Söderström

Kommentarer
Postat av: johanna

hej på dig =)

hoppas du haft en bra jul och att det nya året
bjuder på det du önskar. jag vill tipsa dig om
en sida som heter gratisbio. där samlar du poäng
genom att bli medlem på olika sidor, du får en
massa erbjudanden på olika saker. inte nog med det
så får du även biobiljetter för de poäng du har
tjänat, och vill du slå på stort kan du även få
presentkort på tex kicks, hm, stadium, du kan även
samla poäng till present kort på en modell dag för
dig själv. det enda du behöver göra är att bli
medlem, allting är gratis och kostar ingenting.

visst kan det vara svårt och tro på jag trodde inte
heller förrens nu när jag sitter med present kort
på kicks för 1200 kronor och 4 biobiljetter.

klicka dig in på länken här nedan och bli medlem
anger du mig om värvare ger jag dig redan 75 poäng
fyll då i på värvare ; uniqa

här är länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

ha en super bra dag och lycka till !

( såg att du inte befann dig i sverige och kanske
inte har användning för det, men kanske du en dag återvänder )

2007-12-29 @ 13:07:25
URL: http://www.fjb.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej älskade Yster! Jag tänka mig att du trivs storartat långt-bort-i-stan. Det låter som ett riktigt spännande äventyr du är mitt uppe i! Jätteroligt att läsa allt du gör på dagarna och jag antar att du fotar massor? Vill ju se lite meeeeer bilder sen! Hälsa alla du bor hos från mig (på ett kinesiskt respektfullt sätt ;) *blink, blink* Hihihi!

Måste ju passa på att önska god fortsättning på det nya året oxå!
Massor av kramar från oss! WE LOVE YOU!!! *puss, puss*

2008-01-01 @ 21:46:10
URL: http://lippas.blogg.se
Postat av: sophia

*ler* Love you yst! Hälsa David, Lippa å lusen ;)

2008-01-06 @ 05:32:45
URL: http://dagbokkina.blogg.se
Postat av: noren :P

DU = shoppaholic OCH Du= KÖPA KÖPA stuff till miiiig :DDD (jag kan betala en del... :P)

2008-02-01 @ 23:21:22
Postat av: noren :P

woow den där colan ser ut som värsta.....

2008-02-01 @ 23:33:21
Postat av: noren :P

hmm när ska vi få se cong congs morsa o farsa?

2008-02-01 @ 23:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0